skips a beat

Assalamualaikum , hye there . call me Aina . young eighteen . cool , fun , nice person . hehe . Do follow me yeah ? and leave your link on the shoutbox below . thanx , love yaa ! hehe
chit chat here


Flashback . .





Big Clap!

Full Template: Azk iya Kiya and Fayza Nafisa
Layout: Nana Euphemia.
Big Helped:
Edited by : Ainaa sajee





Pengalaman cabut gigi/ takdak gigi
Wednesday 18 November 2015 @ 03:03 | Muslimah (0)

Selamat pagi bagi pembaca yang membaca ketika pagi , selamat tengahari bagi yang membaca pada tengahari , selamat petang bagi yang membaca waktu petang dan selamat malam bagi yang membaca waktu malam . Selamat hari raya guyss! 'ehh? hewhewhew. Okayy , dah lama tak meng-updatekan belog yang terchinta ini. `hamboi ayat akuuu. huhu . Alhamdulillah masih lagi diberi peluang untuk hidup dibumi Allah maha kaya ini. Since dah lama tak menulis saya agak awkward nak post entry baru . Tu yang melalut banyak ni . hewheww. Terima kasih kepada yang sudi membaca biarpun dah beberapa baris entry ini hanya dipenuhi dengan lalutan seorang remaja.`remaja ke?~ Hello! remaja hokehhh. Baru sweet eighteen. hukhuk. Ni nak cite pengalaman cabut gigi. huhu. Okayy, first saya pegi check gigi dekat Klinik Pergigian tetttt . P/s: saya pegi situ sebab murahh. Tak silap dua ke tiga hinggit je. hewhew. Tapi pegi yang first dia bagi appointment.
ehemm...
Doktor: Gigi awak teruk ni. Memang kena cabut. sakit tak?
Saya: ouhh okayy. sakit on-off jugak laa.
Doktor: Saya bagi awak ubat. Makan bla bla bla (doktor ajar cara makan ubat semua)
Saya:okayy :)
Next week hari selasa kalau tak silap saya .Dengan hati berkobar-kobar jumpa doktor nak cabut gigi . nebes takyah cite laa sebab memang sedia maklum kenebesan `aikk, kenebesan? ape tuu?` seseorang yang first time cabut gigi dengan ditemani peralatan doktor. memula dia tekan tu, pehhhhhhhhhhhhh! sakit kottt. Dalam hati aku saat tu asyik duk pikiaq kemungkinan kebencian atau kedendaman 'ehhh?' yang mungkin doktor tu simpan terhadap akuu. 
ehemm.. lagi sekalii
Doktor: sakit?
Saya: sakitt..
Doktor: awak makan ubat ke tak ni?
Saya: makan..
Doktor: awak jangan tipu . Kalau makan ubat apasal sakit? 
Saya: (diam)
So dia assume saya tak makan ubat antibiotik yang dia kasi laa ni? saya cuak tambah panazz gak laa time tuu . Mane taknyaa , dia tuduh bukan-bukan. Siap marah-marah lagi depan nurse dan doktor-doktor lain. Saya masa tu tadah telinga jelaa . Paksa jugak bibir ini ukirkan senyuman. "biarlahh , orang tuaa. Mungkin ada masalah dengan laki dia ke?",kata hati saya waktu itu. Then, dia bagi ubat and suh datang balik next weeknya. OkfoineeeE! hewhewhew tak marah pun sebenarnyaa . saja nak tambah gempakkk.
Next weeknya lagi iaitu kelmarin saya jumpa doktor sama. Dia start nak cabut gigi saya and saya cakap sakitt . Perit wehhh. Dia tanya saya makan ubat tu tak? Saya assume cakap makan siap set jam lagi nak bangun malam makan ubat. hewhewhew, ni memalukan tapi benar. Doktor tu panik jugak laa. Dia cakap first case jadi macam ni . Saya mulaa laa nebes . After effect sebab kecuaian tu saya taktahu kenapa saya keluar bilik doktor and tiba-tiba menangis depan orang ramai. Masyallah malunya lahaiii. Tak pasti kenapa tapi sebab sakit yang dirasai tu perit kot campur dengan kechewa dengan diri sendiri sebab tak dapat cabut gigi haritu jugak. Sebab lain mungkin parent sibuk kott , bukan senang nak ponteng kerja 3 minggu berturut-turut untuk setelkan hal gigi ni. Balik tu memang menangis plus demam mengejut. 
Alhamdulillahh , mama yang kesian tengok keadaan saya menangis and duduk diam tahan sakit tu terus call ayah mintak kawan dia yang kerja kat Klinik Pergigian Husm? 'tak pasti sangat' then awal pagi tadi saya ke H.U.S.M untuk cabut gigi . Act, kawan ayah pesan suruh daftar kat pakar sebab dia keje situ so boleh tolong setelkan tapi kitorang terdaftar tempat biasa . Sokay , as long as saya dapat cabut gigi harini. All of a sudden , ramai pelajar-pelajar pelatih datang . Then nurse perkenalkan saya dengan seorang pelajar Y ni . Saya senyum jelahh .Lepaih tu dia cakap "I will take your case today", sambil senyum. Errr...WUTT ? Bukan nak cakap apa tapi saya tak berapa nak percaya dengan pelajar ini. hewhewhew, maaf awakk. Saya maintain senyum tanda bersopan tapi dalam hati dah dup dap dup dap macam kereta tengah racing. `ehhh? Ayah pun whatsapp kawan dia bagitau nak saya dengan doktor yang betul-betul doktor . MY DAD, MY HERO :') Then, saya yang sepatutnya 'bersama' dengan Y pada pukul dua petang nanti dipanggil balik.
"Kejap lagi awak masuk jumpa doktor. Kita cabut terus", nurse tu menyinari semula hati saya yang hampir berkecai. Then, saya masuk buat x-ray and bla bla bla sampailah masa nak kena cabut. Nebes tapi apa boleh buatt kann? Sakit gak laa sampai dipegang kepala saya oleh nurse tu . hewhew . bius dua kali . Kejap je siapp . Pro betul doktor ni . Idola hidupp . haha . Tu jelahh . hewhew
And don't worry if korang nak pergi klinik gigi . Sebab bukan semua kes cabut gigi sakit . Saya punya sakit bersebab. Sebab akar saya berpegang teguh pada giginya . hewhew . Kalau tak caye try tengok belog yang lainn . Semua lain-lain . Rare sangat untuk sakit masa cabut gigi ni :) Gud Luck sayang-sayang sekalian .
xoxo,
Ainaaisme

Post a Comment

TINGGALKAN KOMEN YEE !